КОДЕКС НА ДЕЛОВНА ЕТИКА

SAdmin

11 June 2020

No Comments

За кодексот на деловна етика воопшто:

 

За секоја активност, особено туризмот, се препорачува да се следат однапред пропишаните правила и стандарди на однесување. Деловната етика е примена на општо прифатените принципи во процесот на водење бизнис за деловни активности или лица. Во деловната етика, дефинирани се кодекси на етика, кои се однесуваат на множества правила, норми и обичаи при деловното однесување. Бидејќи бизнисот не може да се изедначи со етиката воопшто, деловната етика подразбира почитување и исполнување на договорените обврски од сите учесници во деловната соработка. Целта на кодексот на етика е да им понуди на луѓето од одредена професија (и вработените, клиентите и сите интересни групи) варијанти на социјално прифатливо однесување, како и морални принципи што ќе им помогнат во нивниот бизнис и во процесите на донесување одлуки.

Кодекси на етика постојат и во туристичкиот сектор во многу земји; придржувањето кон кодекси на етика во туризмот овозможува да се заштити кодексот и надворешното опкружување, односно да се направи она што целата заедница, локалното население и деловните активности сметаат дека се морални и етички. се грижи Секој туристички водич мора да ги знае кодовите на неговиот тур-оператор за да може да ги усогласи и прилагоди услугите што ги дава на стандардите и правилата што ги пропишува. Покрај тоа, водичот ќе треба да биде запознаен со некои универзални кодови на одредени народи и култури за да знае како да комуницира со таква група или индивидуа. Неисполнувањето на „правилата на однесување” може да доведе до непријатности, што исто така ќе влијае на идните бизниси и контакти и, секако, може негативно да влијае на имиџот на агенцијата и самиот регион за прием.

Концепт и опис на работата на туристичкиот водич:

 

Според дефиницијата на Европскиот комитет за стандардизација – CEN (Европски комитет за стандардизација) туристички водич е „лице кое ги води посетителите (туристите) на јазик по ваш избор, го толкува културното, историското и природното наследство на одредена област и, како по правило, има квалификации признати од релевантните институции од областа. Главната улога на туристички водич е да води туристичка група или индивидуални посетители домашни и странски, да покаже обележја, локалитет, град или регион, како и да го толкува / интерпретира монументалното и природното наследство на инспиративен и забавен начин, на јазик по избор на посетителот “.
(http://www.touristguides-europe.org).
Според оваа дефиниција, должностите и одговорностите на туристичкиот водич се: да се изврши турнеја или разгледување на градот според потребите на клиентот или како што е предвидено од маршрутата под која се одвива патувањето; да се негува позитивна атмосфера и да се стремиме кон исполнување на посебни барања; да се придржуваат кон кодексот на однесување.

Покрај гореспоменатите одговорности, туристичкиот водич треба да поседува и одредени квалификации потребни за извршување на работата во ова поле; секој туристички водич мора да има соодветно знаење, особено во областа на историјата, географијата, уметноста, архитектурата, економијата, политиката и социологијата, како и добро познавање на областа во која работи. Исто така, неопходно е познавање на странски јазици, пред сè, зборување и знаење за потребната терминологија специфична за оваа област. Покрај овие квалификации, неопходни се и комуникациски вештини на туристичкиот водич, како и вештини за работа со луѓе.